Aceasta este una dintre întrebările cele mai întâlnite în publicitate! Mai ales când e vorba despre niște oameni celebri, iar societatea a fost mereu curioasă cu privire la veniturile persoanelor publice!
Multe branduri apelează la Influencer Marketing pentru a-și promova produsele și serviciile, atât la nivel național, cât și internațional. Din păcate însă, nu există un răspuns universal valabil aici. Putem însă să estimăm veniturile Influencerilor bazându-ne pe statistici din diferite țări.
Pe scurt, cine sunt acești Influenceri despre care se tot vorbește?
Influencerii sunt liderii de opinie care reușesc să adune comunități consistente în jurul lor. În contextul Influencer Marketing, vorbim despre Influenceri care au comunități online – pagini Facebook, canale YouTube, pagini Instagram, conturi Twitter și așa mai departe.
Influencerii cei mai căutați sunt persoanele care sunt relevante pentru publicurile lor, au o nișă în care activează, au engagement bun, sunt autentici și consecvenți. Mai multe detalii despre calitățile unui bun Influencer găsiți în acest articol.
Influencerii buni își construiesc cu răbdare brandul și comunitatea din jurul brandului personal, în general prin crearea de conținut text, foto și/sau video. Dacă acest conținut este de calitate și e relevant comunității, Influencerul își crează o imagine de expert în acea nișă, iar followerii (cei care îl urmăresc online) au încredere în sfaturile lui.
Influencerii ajung astfel să lucreze cu alte branduri și să promoveze produse sau servicii pe care le folosesc și pe care le recomandă mai departe. Acestea sunt campanii de Influencer Marketing și sunt plătite în produse și/sau în bani.
Așadar cât câștigă un influencer pe o postare în Social Media?
În România Influencerii din Top 50 YouTube și Instagram atrag bugete între 250 și 1500 euro pe o postare, în funcție de numărul de urmăritori și de nișă.
La nivel internațional, Husskie.com subliniază faptul că diferențierea în rândul influencerilor se face în funcție de numărul de urmăritori:
- 3K-10K urmăritori = $75 – $150;
- 10K-25K urmăritori = $150 – $220;
- 25K-50K urmăritori = $220 – $350;
- 50K-100K urmăritori = $350 – $500;
- 100K+ = $500+.
Pe de altă parte, site-ul Later.com a împărțit sumele pe care brandurile le plătesc la nivel internațional pentru postările sponsorizate în două mari categorii:
- 66% plătesc sub $250 / postare;
- 27% plătesc între $250 și $1,000 / postare.
Tot Later.com a luat și sumele pe care de această dată influencerii au spus că le-au luat de la branduri pentru postările sponsorizate:
- 66% au primit între $0 și $250;
- 27% au primit între $250 și $1,000;
- 4% au primit între $1,000 și $3,000;
- 1% au primit între $3,000 și $5,000, între $5,000 și $10,000, dar și între $20,000 și $50,000.
Zona de Influencer Marketing este într-o continuă dezvoltare și fără doar și poate va crește masiv și în acest an!
Alte resurse despre Instagram și Influencer Marketing:
The State of Instagram Marketing in 2018;
https://www.tribegroup.co/blog.