În prezent, aproape toate campaniile digitale includ Influenceri, creatori care fac conținut online apreciat de comunități extinse. Era așadar firesc ca această nișă să se maturizeze și să apară nevoia unor servicii complexe și a profesioniștilor specializați.
Numărul agențiilor specializate în Influencer Marketing este, la nivel global într-o continuă creștere, datorită numărului din ce în ce mai mare de campanii cu Influenceri, dar și a timpului și a efortului depus pentru găsirea Influencerului potrivit și pregătirea întregii campanii.
CITEȘTE ȘI ARTICOLUL: CELE 10 CALITĂȚI ALE UNUI INFLUENCER ADEVĂRAT
Rolul agențiilor este să vină în ajutorul companiilor (clienților) cu informații relevante: găsirea Influencerilor potriviți, selectarea platformele social media, crearea unui conținut de calitate și care are potențial să aducă rezultate (click-uri, awareness, leads, vânzări etc.)
Iată cele 6 sfaturi pentru alegerea celei mai bune agenții de Influencer Marketing:
1. Află care sunt agențiile de Influencer Marketing din zona în care îți desfășori activitatea.
Astfel îți vă va fi mult mai ușor să lucrați îndeaproape. Să nu uităm că ele știu cel mai bine care sunt Influencerii relevanți din zona respectivă. Ar ajuta și aflarea detaliilor legate de echipa din spatele fiecărei agenții, pentru a vedea care sunt domeniile lor de acoperire.
2. Află care sunt companiile care au lucrat cu fiecare agenție în parte.
Fă asta prin alegerea celor mai relevante campanii avute în trecut, din aceeași nișă în care activezi și tu, pentru că-ți vei dori pe cineva care să-ți cunoască industria, pentru ca totul să decurgă de la sine. Cel mai bine, trece-ți într-un document Word compania care a făcut campania + detalii despre campania respectivă.
3. Află care sunt Influencerii alături de care fac cele mai multe campanii.
La fel ca la punctul precedent, este important de știut și care sunt industriile pe care le promovează Influencerii. Acest lucru este mai important chiar decât numărul de urmăritori de pe Instagram, fani de pe TikTok sau Facebook, de exemplu. Ține minte și că, de multe ori, poți obține rezultate mai bune pentru campania ta dacă lucrezi cu mai mulți micro-influenceri decât cu influencerii mari!
4. Află care sunt părerile clienților alături de care au desfășurat campanii.
La o simplă căutare pe Google oricine poate afla dacă și când anume diferiți clienți de-ai agenției au vorbit vreodată despre ea în mediul online. Astfel de review-uri/păreri pot ajuta în luarea deciziei finale, mai ales dacă respectivii clienți sunt importanți și cunoscuți în domeniul de activitate căutat. De asemenea, relațiile din domeniu ar fi de ajutor în acest caz: dacă cineva cunoscut a lucrat cu agenția X, cere-i părerea înainte de a lucra și tu cu ea.
5. Stabilește-ți scopul colaborării.
Care este motivul pentru care vrei să lucrezi cu o agenție de Influencer Marketing? Vrei să ai parte de mai multă expunere pe social media? Să-ți crești vizibilitatea în mediul online? Să stabilești un anumit număr de conversii?
6. Contactează-le pentru a le cunoaște.
Cere-le un exemplu (sau chiar mai multe) de campanie de care oamenii din agenție sunt mândri, dar și detalii privind modul de lucru: care ar fi timpul mediu de desfășurare al unei campanii și cu cine ar urma să țineți legătura.
Bibliografie:
https://medium.com/swlh/how-to-choose-the-best-influencer-marketing-agency-3a8154e2010e
https://mention.com/blog/influencer-marketing-agency/
https://social-hire.com/blog/small-business/how-to-choose-the-best-social-influencer-marketing-agency