Despre „Fake Influencers” – cum descoperim conturile false in Social Media


Ce sunt ”Fake Influencers” și de ce e important să îi decoperim? Conform upfluence.com, un „influencer fals” este acel profilul de pe rețelele sociale care falsifică cifrele de audiență și engagement doar pentru a participa în campanii plătite de branduri.

Site-ul UpFluence menționează că aceștia pot fi detectați prin 3 tactici:

1. Vizualizându-le profilul;
2. Urmărind profilurile urmăritorilor;
3. Urmărind urmăritorii urmăritorilor influencerilor.

Faptul că acel cont nu are activitate, însă totuși crește constant în numărul de urmăritori, că mulți dintre urmăritori nu sunt activi (nu au postări sau chiar poze de profil), dar și că mulți dintre urmăritorii urmăritorilor sunt la rândul lor roboți sau au mulți/foarte mulți urmăritori deși au conturile private, te ajută să-i detectezi pe acești „Fake Influencers”.

O simplă verificare a profilului te poate ajuta să detectezi influencerii falși. Dacă la ultima postare sunt foarte multe aprecieri, dar la cele postate acum o lună sau chiar mai mult sunt cu mult mai puține, e foarte probabil să fie vorba despre o cumpărare de like-uri.

Comunitatea este elementul cheie atunci când vorbim despre Influencer Marketing! Așadar, fii atent dacă între Influencer și comunitatea sa au loc interacțiuni: influencerul răspunde într-un mod cât mai personal la comentariile pe care le primește sau apreciază comentarii care sunt mai mult decât niște simple aprecieri.

Desigur, când vorbim despre Influenceri cunoscuți, poate fi vorba și despre spam, venit din partea unor conturi care-și doresc creșterea propriului cont, însă majoritatea nu este formată din astfel de comentarii. Tot legat de comentarii, urmăreștele pe cele pe care comunitatea i le lasă Influencerului! Majoritatea sunt în limba din țara din care acesta provine și nu sunt simple remarci, ci comentarii sub formă de feedback legate de postările lui? Atunci totul este bine!

De asemenea, un Influencer bun va crește constant în numărul de urmăritori. El/ea, de altfel, va și posta conținut în mod constant. Asta doar dacă nu este deja foarte cunoscut șu într-un alt domeniu și nu are nevoie decât de câteva postări pe lună/an.

Nu în ultimul rând, o simplă căutare a respectivului cont pe Google, după numele profilului sau cel real și a altor conturi de pe alte rețele sociale poate ajuta la verificarea respectivului cont. Asta pentru că Influencerii adevărați nu sunt prezenți doar pe o singură rețea socială și, de obicei, primesc multe aprecieri, comentarii, share-uri sau sunt etichetați în poze de către urmăritori, alți influenceri și branduri.

În concluzie, tehnologia este cea care a făcut posibilă apariția și face în continuare posibilă creșterea zonei de Influencer Marketing și tot ea este cea care o va ajuta în combaterea „Influencerilor Falși”. Așa că… mult spor în descoperirea lor! 🙂

Dacă vrei să fii sigur că lucrezi cu Influenceri relevanți pentru campania ta poți apela la o agenție specializată. Noi am derulat peste 400 de campanii cu Influenceri în ultimii 5 ani și te așteptăm cu un mesaj aici.

Alte resurse dedicate subiectului „Fake Influencers”:

https://thenextweb.com/contributors/2018/04/15/how-to-not-get-ripped-off-by-fake-instagram-influencers/
https://www.forbes.com/sites/tomward/2018/06/27/brands-are-cracking-down-on-influencers-with-fake-followers/
https://www.influencerdb.net/blog/detect-fake-influencers-in-9-easy-steps/
https://naomidsouza.com/instagram-blogger-authenticity/