Care este importanta unui blog pentru o vedetă?
Iată câteva vedete din România care au blog: Cornel Ilie, Tudor Chirilă, Zoli Toth, Dana Nălbaru. Vrei să continui? Andreea Marin, Teo Trandafir, Andi Moisescu, Vlad Petreanu, Dani Oțil.
Dan Negru și Cabral Ibacka scriu foarte des, în medie 5-10 articole pe săptămână pe blogurile personale.
Andreea Raicu și-a transformat blogul într-o revistă și un magazin online iar Mihaela Rădulescu are blog pe platforma 22foryou.co alături de stilista Dana Budeanu, make-up artistul Alexandru Abagiu și hair-stilistul Sorin Stratulat.
Ce au acești oameni în comun, în afară de blogul pe care scriu?
Te las să te mai uiți o dată la aceste celebrități…
Alte exemple:
Andreea Bălan nu are blog, dar are un site unde găsim o poză cu ea în costum de baie pe marginea piscinei. Blaxy Girls au un site urât-urât, cu o fotografie veche și butoane verde-fosforescent, cred că e neschimbat din 2008.
Kamara de la Alb Negru nu are blog iar site-ul trupei este pierdut prin 2011. Connect-R nu are blog iar site-ul oficial nu pare schimbat din vara anului trecut. DJ Sava are site în construcție.
Elena Gheorghe are un site drăguț dar nu are nici ea blog. Și ultimele știri de pe site sunt din 2012.
Blog, bloguri, bloggeri
Blogul este cel mai simplu instrument online pentru brand-ul personal al unei vedete.
Importanta unui blog am văzut-o foarte clar la Tudor Chirilă: blogul l-a ajutat în relația cu fanii câștigați când cânta cu trupa Vama Veche DUPĂ ce trupa s-a destrămat! Fanii au fost dezamăgiți de despărțire dar Tudor a știut să explice ruptura și să îi țină aproape pe oamenii care iubeam muzica lui. Apoi blogul s-a transformat în carte și cartea s-a vândut ca pâinea caldă.
Cabral face bani din blogging și conferințele pe care le susține iar Andreea Raicu ne-a povestit la ICEE Fest 2013 că blogul a fost punctul de pornire pentru o nouă afacere personală.
Blogul personal este un MUST HAVE al oricărei persoane publice. Câștigurile care vin din blogging sunt în general indirecte, deși am văzut mai sus că se pot face bani și direct [cărți, publicitate, ecommerce].
Care sunt aceste “câștiguri indirecte”? Iată câteva dintre lucrurile bune pe care ți le aduce blogul personal:
1. Blogul este un instrument de PR
Am descoperit în cei șapte ani de blogging că cele mai tari știri de presă le-am obținut printr-un articol puternic, nu printr-o agenție de PR. Mai mult decât atât, cititorii pe care i-am câștigat după miile de articole de pe acest blog au avut un efect mult mai mare asupra carierei mele decât evenimentele mondene la care am participat sau articolele din presă pe care le-am avut.
În relațiile publice blogul este de asemenea cea mai bună armă pentru contracararea situațiilor de criză!
2. Blogul este iubit de Google search
Peste 90% din informațiile de pe Internet sunt accesate prin intermediul căutărilor. Din acestea 67% sunt prin intermediul Google Search.
Așadar fanii, telespectatorii, colaboratorii, clienții, concurența te caută pe Google.ro! Rezultatele de pe prima pagină de rezultate Google definesc imaginea ta, fie că vrei, fie că nu vrei.
Care sunt primele rezultate când cineva tastează numele tău? Site-ul care îți poartă numele! Apoi știrile unde apare numele tău, în funcție de popularitatea articolului și al site-ului, de vechime, de voturile Google Plus etc. De exemplu la căutarea “Florin Grozea” rezultatele sunt: blogul meu, conturile pe SoundCloud, Polirom.ro, Twitter, Facebook, Linkedin, Blogspot, Wikipedia.
Adică site-urile pe care le controlez eu, cu informațiile pe care EU vreau să le arăt.
E greu să influențezi prima pagină de rezultate dar trebuie să știi că Google iubește blogurile care sunt actualizate des!
Dacă ai câte un articol pe săptămână vei umple prima pagină de rezultate cu informațiile pe care dorești să le transmiți publicului și eventualilor parteneri de afaceri. Știrile negative și bârfele vor fi “împinse” pe paginile următoare unde sunt mici șanse să fie citite.
Ceea ce ne duce la următorul atu al blogurilor…
3. Blogul este un CV
Am vorbit des la conferințe despre puterea blogului în carieră si despre importanta unui blog. Știu de la alți antreprenori și manageri că își aleg aproape exclusiv angajații sau partenerii din blogosferă [ai mai mari șanse să fii angajat dacă ai blog în domeniul respectiv]. Știu sigur că numele posibililor angajați sunt introduse în Google Search și verificate.
Așadar folosește puterea blogului și crează-ți o imagine potrivită [așa cum vrei TU să te vadă lumea] știind că, la un moment dat, un angajator sau un partener de afaceri te va “verifica” pe Internet!
Artiștii/celebritățile nu pot controla titlurile din presa tabloid și nici răutățile care se scriu despre ei, dar pot să-și creeze un blog unde să-și arate adevărata față.
Ceea ce ne duce la următorul punct…
4. Blogul încurajează sinceritatea
Persoanele publice au o imagine creată de presă, PR, manageri, stiliști și tot ce înseamnă mass-media. Internetul în general și blogging-ul în particular au dat șansa vedetelor de a-și arăta fața lor adevărată. Povestea lor personală. Adevărul din spatele cortinei. Complexitatea din spatele imaginii. Lacrima din spatele măștii 🙂
Pe blog vorbești către publicul tău [sau alt public, nu neapărat cel care te admiră] fără intermediari, fără PR, manager, impresar, agent de presă, jurnalist etc. Pe blog poți fi tu însuși, cu nebuniile și defectele tale, cu frustrările și nervii tăi. Surprinzător sau nu, blogurile vedetelor care lasă garda jos sunt cele mai de succes!
Artiștii în mod special pot folosi blogul pentru a crea contextul muzicii lor. Pentru a spune povestea unei melodii și a unui album. Pentru a explica și a detalia amănunte pe care presa nu le vrea ca subiecte.
Pe blog ai ocazia să arăți că nu ești doar un prezentator TV simpatic ci și un om cu suflet și idei, un voluntar și un activist . Pe blog poți să te exprimi artistic și chiar în poezie , deși toată țara te știe ca un rocker rebel. Pe blog nu ești doar “brunetul ăla din trupa cu gașca mea” ci poți fi scriitorul, promotorul, entuziastul, editorialistul.
Persoana publică poate folosi blogul pentru a transmite o paletă mult mai largă de mesaje decât îi permite postul lui [de prezentator TV, sportiv, artist, compozitor, stilist, actor, jurnalist, scriitor]. Și de asemenea pentru a deveni mai apropiat de public, mai sincer, mai uman.
5. Blogul este proprietatea ta
Dar Florine, există Facebook acum, mai lasă-ne cu blogul, am 500 de mii de like-uri pe pagina mea!
Articolele de pe blog pot fi actualizate, modificate, șlefuite, șterse… faci ce vrei cu ele pentru că sunt ale tale, pe site-ul tău, pe serverul tău. De asemenea ele sunt ușor de accesat chiar după mult timp [prin Google Search, căutare de pe blog, tag-uri și cuvinte cheie].
Pe Facebook ele sunt îngropate după câteva zile și nu le mai găsește nimeni. Pe Facebook status-urile tale sunt văzute de maxim 10% din cei care ți-au dat like. Pe Facebook pozele sunt ale lor, nu ale tale [citește Condițiile de Utilizare ale Facebook].
Și Facebook-ul va muri la un moment dat. La fel cum au murit alte rețele celebre: Friendster, MySpace, Hi5. Degeaba ai 500 de mii de friends că ei nu sunt ai tăi! Cititorii blogului însă au altă relație cu tine, mult mai profundă…
Plus că Facebook-ul este o rețea ÎNCHISĂ! Trebuie să ai cont la ei și trebuie să fii prieten sau să urmărești acel cont ca să vezi informația respectivă. Pe când pe blog oricine poate ajunge la articolul tău printr-un link sau o căutare.
Care este importanta unui blog pentru un artist?
Dacă ai citit până aici înțelegi de ce este important ca fiecare artist să aibă un blog: pentru că blogul este cel mai puternic și simplu instrument pentru branding-ul personal.
Singurul sfat pe care îl dau artiștilor care mă întreabă cum pot folosi puterea Internetului în cariera lor este: Scrie des pe blogul tău personal!
Cu agenția digitală HYC noi ajutăm artiștii să folosească optim blogul în strategia lor online și îi învățăm trucurile necesare pentru a-și dezvolta baza de fani.
Mai multe detalii despre pachetele Hit Yourself Consulting puteți primi dacă ne trimiteți un email la florin.grozea [@] hyc [.] ro