Influencer Marketing – 15 statistici surprinzătoare despre puterea Influencerilor


Influencer Marketing este direcția cea mai hot din publicitatea mondială în ultimii ani. Marile branduri lucrează cu actori celebri și cântăreți de succes din totdeauna, dar Social Media a creat o nouă categorie de ”celebrități” cărora li s-a spus Influenceri.

De ce sunt importanți Influencerii în promovarea unui brand sau a unei campanii online?

Pentru că, așa cum indică numele lor Influencerii au puterea de a influența deciziile de cumpărare ale oamenilor.

Articol preluat de pe www.MOCAPP.ro

Iată 15 statistici surprinzătoare despre Influencer Marketing și puterea Influencerilor:

1. Promovarea online prin Influenceri aduce în medie rezultate (ROI) de 11 ori mai mari decât publicitatea digitală tradițională (conform studiului Nielsen 2016).

Am început cu această statistică pentru că spune câteva lucruri clare despre puterea campaniilor cu Influenceri, atât din punct de vedere cantitativ, cât și temporal. Cantitativ, faptul că ROI (rata de recuperare a investiției) este mai mare decât publicitatea digitală tradițională de 11 ori, nu doar cu 20% sau 50%, arată o schimbare fundamentală a modului în care utilizatorii (și clienții potențiali) se raportează la reclame. Statistica are deja mai mult de 12 luni, ceea ce ne spune că trend-ul nu este unul nou…

Dacă încă te mai gândești dacă e momentul să bagi bugete de marketing în Influencer Marketing în loc de bannere, am o veste dură pentru tine: nu acum e momentul bun! Momentul bun era acum doi-trei ani. Însă niciodată nu e prea târziu să te oprești din aruncat banii în direcții care îți aduc rezultate aproape zero și să-i investești mai deștept. Vezi și punctul 2, de mai jos.

2. Jumătate dintre utilizatorii de internet din lume nu dau click niciodată pe o reclamă dintr-un banner online – se zice că suferă de ”banner blindness” = ”orbire în fața bannerelor” (sursă). 35% dintre utilizatori dau click pe mai puțin de 5 bannere pe lună! În plus, peste 60% dintre utilizatori au instalat AdBlock deci bannerele nici nu ajung la aceștia!

Poate din acest motiv rezultatele de la punctul 1 sunt atât de mari, raportate la publicitatea digitală tradițională. Explicația este ușor de dat: oamenii vor să consume conținut, nu publicitate! Totuși, cum putem face publicitate dacă oamenii nu vor publicititate și, mai mult decât atât, blochează publicitatea?

Prin conținut original, creat împreună cu brandul de către Influenceri. Citește mai departe.

3. Un procent de 86% dintre brand-urile americane folosesc Influencerii pentru a crea conținut original (content marketing). Iar 57% dintre agenții au descoperit că Influencerii produc conținut mai popular decât cel realizat de profesioniști angajați (sursă).

Departe de mine intenția de a supăra copywriterii și producătorii din agenții, dar statisticile sunt clare. Motivul? Eu cred că are legătură cu pasiunea pe care un Influencer o pune în conținutul pe care îl crează pentru audiența lui. Spre deosebire de creațiile realizate de un om care e plătit pentru a face acel conținut. Autenticitatea care ”transpiră” de la un creator de conținut (artiști, poeți, scenariști, designeri, compozitori, regizori șamd) este greu de emulat când lucrezi la comandă! Iar ”autenticitatea” este una dintre calitățile cele mai apreciate în ultimii ani – vezi succesul vloggerilor de pe YouTube care fac milioane de vizualizări cu niște clipuri de o calitate relativ scăzută (în comparație cu producțiile realizate de profesioniști).

Iar apropo de costuri mici, iată ce zice următoarea statistică…

4. Promovarea unui brand prin conținutul original (content marketing) este cu 62% mai ieftin decât reclamele tradiționale, dar atrage aproape de 3 ori mai multe vânzări. Plătești mai puțin, primești mai mult (sursă).

Pare contraintuitiv, dar și aici se vede clar că importanța a trecut de la standardul înalt al unui produs digital la autenticitate și originalitate. Ideal ar fi să poți combina cele două direcții, iar Influencerii de top fac asta cu succes.

5. Peste 70% dintre adolescenți spun că au mai multă încredere în Influenceri decât în vedetele din muzică sau cinematografie (sursă). În plus, peste 54% dintre internauți au spus că nu au încredere în branduri (sursă).

Așadar, o tehnică bună de a atrage atenția și încrederea potențialilor clienți este de a folosi Influencerii potriviți pentru a vorbi ei despre brandul tău. Se creează astfel o asociere de imagine și, mai important, una de încredere de la Influencer la brandul tău. Brandul tău poate astfel să intre în mixul de recomandări din Social Media, iar recomandările sunt foarte importante pentru potențialii cumpărători – vezi mai jos.

6. Aproximativ 60% dintre utilizatorii de Internet spun că iau în considerare sfaturile unui creator de conținut online când vor să cumpere ceva, mai curând decât să urmeze reclamele TV. În 2017, oamenii au încredere mai mult în influencerii din social media și în prieteni decât în oricine altcineva (sursă).

Statistica de mai sus este clară, dar și mai clară pare a fi următoarea cifră referitoare la cea mai importantă categorie dintre consumatori: femeile.

7. 86% dintre femei caută opinii și sfaturi despre cumpărături în social media. Acest procent ridicat este relevant mai ales pentru brand-urile dedicate femeilor, dar este important pentru toate brand-urile în general, având în vedere că în gospodării, în general femeile sunt cele care fac cercetarea înainte de a face o cumpărătură (sursă).

8. Aproape jumătate din consumatori se bazează pe recomandările unui Influenceri (sursă).

Sunt diferite modalități de a împărți Influencerii în categorii. Eu prefer cele trei tipuri de Influenceri definiți de un studiu ”Influence Me”realizat de Starcom/MediaVEST: Regular People, Professionals, Celebrities. Studiul arată și care sunt mediile unde consumatorii descoperă recomandările unui Influencer: Facebook, bloguri, ziare online, YouTube, forumuri.

9. Statisticile arată că brandurile care fac campanii cu Influenceri generează aproximativ 6.5 dolari pentru fiecare dolar investit (sursă). Unele companii au un ROI și de 20 de dolari!

Studiul Tomoson este realizat în 2015, dar arată un trend vizibil: Influencer Marketing și Email Marketing sunt cele mai eficiente tactici de vânzare online în publicitatea americană.

10. Influencer Marketing este strategia cu cea mai mare creștere din publicitatea online (sursă).

Cu cât mai multe branduri folosesc acest tip de marketing, cu atât e mai important ca relațiile contractuale cu Influencerii să fie cât mai autentice. Un Influencer bine ales va aduce un plus de valoare, dar o alegere proastă poate face mai mult rău.

11. Aproape 60% dintre companiile americane din fashion și beauty folosesc Influenceri în strategiile lor de marketing (sursă).

În aceste două nișe există povești de succes interesante! Există branduri care practic s-au ridicat exclusiv datorită colaborărilor cu Influenceri pasionați și populari.

12. Trei sferturi dintre agenții au alocat buget pentru campanii cu Influenceri pe 2017 (sursă).

Așa că dacă ai un brand și încă te gândești dacă merită să investești în Influencer Marketing, află că majoritatea celor din competiție o fac deja de mult timp! Mai mult decât atât, 67% dintre agenții declară că vor mări bugetele pentru Influenceri în următoarele 12 luni (sursă). Iar 84% dintre acestea spun că Influencerii aduc rezultate!

13. Bugetele totale dedicate campaniilor cu Influenceri vor ajunge la 1.7 miliarde de dolari în 2018 (sursă). De asemenea numărul de mesaje publicitare din social media în 2017 este estimat la peste 12 milioane, iar în 2018 se estimează o dublare a lor! (sursă)

Aceste bugete sunt niște estimări, desigur. Este foarte greu să calculezi toate bugetele folosite de milioane de agenții și companii din întreaga lume. Totuși, cifrele sunt în creștere an de an cu peste 100%, conform sondajelor.

14. În 2016 agențiile americane au cheltuite între 25.000 și 50.000 dolari pe o campanie de Influencer Marketing (sursă). La noi în România bugetele per campanie sunt în general între 4.000 și 12.000 euro (sursă).

În țara noastră bugetele de publicitate online nu se compară cu cele din Statele Unite și UK. Dar faptul că brandurile mari alocă o atenție din ce în ce mai mare lucrului cu Influenceri este un semn bun pentru această nișă. Ca rezultat, în ultimii doi ani au apărut câteva companii specializate pe Influenceri, iar cele mai mari agenții de publicitate și PR au deschis departamente specializate.

15. Peste 70% dintre Influencerii americani spun că cea mai puternică metodă de a lucra cu brandurile se realizează printr-o platformă online datorită comunicării standardizate și automatizate (sursă).

Această preferință pornește de la o nevoie naturală a pieței de publicitate (branduri, agenții, creatori de conținut) de a folosi un limbaj comun și moduri standard de clasificare, administrare și raportare a rezultatelor. Cu cât colaborarea dintre branduri și Influenceri este mai simplă și transparentă, cu atât piața câștigă încredere în Influencer Marketing!


Pentru mai multe informații din nișa Influencer Marketing abonează-te la newsletterul ”INFLUENCERS x BRANDS x TECH”.

Vrei o campanie cu Influenceri realizată de o agenție cu peste 5 ani de experiență? Trimite-ne un email AICI.