TikTok este o aplicație mobilă care permite realizarea, editarea și distribuirea de videoclipuri cu o durată de până în 15 secunde.
Noi punem pariu că va fi noua revelație în Social Media! Dacă întrebi un puștan pe stradă, vei descoperi că pentru el DEJA este aplicația pe care o deschide zilnic, mai des decât Facebook-ul.
Și toate modele au început așa: cu niște puștani care deveneau obsedați de acel CEVA.
Dacă nu ai auzit de această aplicație poate ai auzit de Musical.ly – aplicația care a fost cumpărată în toamna anului 2017 de compania chineză din spatele aplicației Toutiao. Musical.ly a avut mare succes în piața americană, fiind luni întregi în top 5 download-uri pe App Store (magazinul de aplicații mobile pentru iPhone). După achiziție, noul proprietar a unit Musical.ly și TikTok (propria aplicație de short-video) în vara anului 2018.
De ce e important TikTok în 2019?
Piața de aplicații și platforme Social Media este împărțită între Facebook (cu aplicația omonimă, plus Instagram, Messenger, WhatsApp) și Google (cu motorul de căutare, YouTube și zecile de aplicații). Între ele încearcă să respire Twitter, Twitch și Snapchat. Evoluția spectaculoasă a Musical.ly/TikTok este o surpriză plăcută și o speranță că inovația poate veni din afara status-quo-ului.
Un semn că TikTok este un pic “altceva” decât competitorii lui mai vechi este faptul că aplicația a oferit o voce și o platformă pentru creatori noi de conținut. Influenceri noi apar aici, unii care nu aveau instrumentele necesare pentru a se exprima creativ în altă parte.
TikTok este o comunitate în creștere
Misiunea TikTok este de a capta cele mai frumoase moment ale vieții noastre, direct de pe telefonul mobil. Permite, de asemenea, oricărei persoane să devină creator de conținut datorită instrumentelor destul de complexe și a funcțiilor de editare.
După cum chiar creatorii săi o descriu, aplicația este de asemenea o comunitate – din acest punct de vedere TikTok poate fi definită și ca o rețea socială, cum sunt Facebook, Instagram, YouTube, Snapchat. De altfel comparația cu acești patru “giganți” social media se face des în presa de specialitate iar unii consideră că TikTok este următorul “big player” din zona aceasta.
Aplicația are o serie de funcții care se aseamănă cu Instagram: conturile pot fi făcute publice sau private, userii pot seta dacă doresc să primească mesaje și comentarii de la toți utilizatorii sau să restricționeze posibilitatea acesta. Poți da follow altor utilizatori, tag sau pot folosi chiar hashtag-uri, dar poți da de asemenea share pe alte platforme videoclipurilor create aici. De mare succes este funcția prin care poți face un duet cu un alt utilizator, producând astfel clipuri în colaborare.
Câteva statistici:
Aplicația TikTok a fost fondată în China și este în prezent cel mai valoros start-up din lume. Conform vox.com, în luna septembrie a anului 2018 a avut cele mai multe instalări într-o singură lună în App Store, întrecându-i pe giganții Facebook, Instagram, YouTube și Snapchat, iar în luna iulie, aplicația a trecut de 500 de milioane de utilizatori activi pe lună.
În momentul publicării acestui articol, Facebook este în continuare cea mai folosită rețea socială, cu peste 2.32 miliarde de utilizatori lunari activi, iar Instagram are peste 1 miliard de utilizatori lunari activi, cifre asemănătoare cu YouTube.
Influencerii de pe TikTok:
La nivel internațional, cei mai urmăriți creatori de conținut de pe TikTok au vârste de până la 20 de ani, iar conform Vox.com și în urma research-ului făcut, în prezent avem următorul top: Lisa and Lena au 16 ani și peste 32 de milioane de fani, Loren Gray are 16 ani și peste 30 de milioane de fani, Baby Ariel are 18 ani și peste 29 de milioane de fani, Kristen Hancher are 19 ani și peste 21 milioane de fani, iar Jacob Sartorius are tot 16 ani și peste 19 milioane de fani.
Cea mai populară creatore de conținut din România este Andra Gogan. În prezent ea are aproape un milion de fani pe TikTok și publică clipuri zilnic. Alți creatori români de succes sunt Frații Munteanu, One Roxana, Ramona Olaru, Andra Ghinea, Emiliaaa20.
Campanii cu Influenceri pe TikTok
Ne-au plăcut campaniile DreamWorks și Netflix dedicate promovării serialului Dreamworks Spirit Riding Free. Vezi mai jos câteva imagini din campanie:
La începutul anului 2019 campaniile cu Influenceri pe TikTok încep să fie din ce în ce mai dese. De exemplu Sony a promovat filmul “Escape Room” cu ajutorul câtorva creatori de pe aplicație. Mai multe detalii aici.
Totuși, TikTok este încă departe de “frații” ei mai mari (Facebook, Instagram, YouTube) la bugetele investite de companii și branduri. Lucru care se va schimba în curând, având în vedere creșterea comunităților și a timpului de folosire al aplicației. Estimările arată că TikTok va atinge miliardul de conturi până la finalul anului 2019, astfel că brandurile nu vor putea ignora acest succes.
Descarcă aplicația de pe site-ul oficial TikTok.com
Hit Yourself este o agenție dedicată Influencerilor fondată în anul 2013 de Florin Grozea. În primii cinci ani am realizat peste 500 de campanii în Social Media pentru 120 de branduri, cu bugete totale adunate de peste 4 milioane euro. Suntem experții în Influencer Marketing și putem aduce vizibilitate și vânzări companiei tale. Dă-ne un email la florin.grozea [@] hyc [.] ro
Bibliografie:
http://mediakix.com/2019/02/tik-tok-creators-top-best/#gs.S93Je59m
https://playtech.ro/2018/startup-bytedance-aplicatie-tik-tok-video/
https://www.dailyrindblog.com/the-orchard-tiktok-takeover/
https://heavy.com/tech/2018/10/tik-tok/
https://www.theverge.com/2018/8/2/17644260/musically-rebrand-tiktok-bytedance-douyin
Sursă foto: Facebook.com/tiktok