Posted by IN / 0 responses

Top 3 greșeli în campaniile cu Influenceri

3 September 2018

Influencer Marketingul este cea mai hot tactică din publicitatea online în ultimii ani și, de asemenea, una dintre alegerile principale când vine vorba despre strategiile de marketing.

Astăzi, când rețelele sociale se dezvoltă din ce în ce mai rapid, se stabilesc zilnic noi recorduri în ceea ce privește colaborarea cu un Influencer. Acest Influencer este în general un creator de conținut (blogger, jurnalist, cântăreț, vlogger ș.a.m.d.) care este „angajat” de o companie pentru a o ajuta să-și promoveze și să-și vândă un serviciu sau produs. Despre astfel de recorduri am scris și într-un articol separat: top 10 poze populare pe Instagram (din toate timpurile).

Așadar poveștile de succes sunt numeroase în nișa Influencer Marketing.

A venit momentul să vorbim și despre greșelile dintr-o campanie cu Influenceri.

Tocmai pentru a le preveni pe cele care se fac cel mai des, în acest articol am stabilit un top 3 al greșelilor care se fac în campaniile cu Influenceri, valabile atât la nivel național, cât și la nivel internațional.

Evitarea lor va duce la rezultate mai bune ale campaniilor online:

  • 1. Nu există obiective

Strategia din spatele unei campanii de publicitate ar trebui să conțină niște obiective de îndeplinit. Astfel, la finalul campaniei vom putea vedea clar dacă a fost un succes, raportându-ne la obiectivele setate la început. Urmând ca pentru viitoarele campanii să înbunătățim procesele, știind clar ce avem de urmărit. În aceste obiective e important să includem indicatorii de performanță, sau KPI (Key Performance Indicator).

Nu toate campaniile cu Influenceri au aceleași obiective, unele urmăresc promovarea și comunicarea, altele vor să construiască sau să cimenteze valorile unui brand, altele au scop de vânzări. Ele se stabilesc în funcție de nevoile brandului. Majoritatea campaniilor cu Influenceri se fac pentru awareness și creșterea vizibilității (de exemplu pentru lansarea unui produs nou sau atragerea unor noi potențiali clienți dintr-o nișă neexploatată încă).

  • 2. Alegerea greșită a Influencerilor

Sunt multe motive pentru care o companie alege greșit un Influencer, printre care:
– gusturile subiective ale managerului sau patronului (sau ale copiilor lor)
– nivelul de celebritate în acel moment
– costurile relativ mici, care ”atrag” decidenții pe bugete

Principalul aspect pe care trebuie să-l avem în vedere în momentul în care alegem un Influencer este să fie prezent în nișa în care se dorește campania. Audiența lui/ei trebuie să fie interesată, într-un procent mare de produsele sau serviciile promovate.

Mai puțin important este numărul de urmăritori, pentru că acest număr nu garantează că toți vor cumpăra acel produs sau serviciu. În unele cazuri e probabil ca o campanie să aibă un impact mai bun dacă e făcută cu un influencer bine ales dar care are mai puțini urmăritori, decât cu cel care are mai mulți.

Tot aici putem vorbi și despre urmărirea, în cadrul research-ului, a tipului de conținut pe care îl realizează Influencerul. De asemenea e important ce engagement au postările, ce răspunsuri primește la conținutul realizat și dacă menține o legătură apropiată cu cei care-l urmăresc.

  • 3. Lipsa unei abordări pe termen lung

Ca în cazul oricărei tactici de marketing, implicarea e importantă: campania trebuie să fie gândită și făcută pe termen lung și, de asemenea, poate fi îmbunătățită oricând. Sau și mai simplu spus, valorile pe care le au cele două branduri (compania și Influencerul) ar trebui să poată fi ușor transmise și audienței: credibilitate, încredere…

Abordările pe termen lung sunt cele care aduc astfel de valori, datorită faptului că audiența este obișnuită cu Influencerul și are încredere în el. Rezultatele vor fi din ce în ce mai bune și o să poată fi și mai ușor de urmărit și cum evoluează campania. Astfel se pot adăuga alte obiective, se pot măsura mai ușor rezultatele și se pot schimba sau îmbunătăți tacticile.

Desigur, există multe greșeli care se pot face în alegerea unui Influencer și pregătirea unei campanii. Se pot face și SE FAC. 😆

Ocolind aceste trei greșeli des întâlnite avem șanse mai mari ca rezultatele campaniei să fie cele dorite. Vă dorim succes!


Alte resurse dedicate acestui subiect:

https://shanebarker.com/blog/influencer-marketing-campaign-mistakes/
https://www.business2community.com/marketing/5-common-influencer-marketing-mistakes-to-avoid-02089115
https://blog.scrunch.com/6-influencer-marketing-mistakes
https://www.influence.com/mistakes-to-avoid/
https://medium.com/influencer-marketing-made-easy/7-common-mistakes-youre-making-with-influencer-marketing-and-how-to-avoid-them-9f242d716384