INFLUENCER MARKETING 2019 – STATISTICI SURPRINZĂTOARE DESPRE PUTEREA INFLUENCERILOR


Fix acum un an am scris un articol similar, aici, pe blog, care a fost bine primit. Era o listă cu cele mai importante statistici despre Influencer Marketing și Influenceri din anul 2018, convinși fiind că-i va ajuta pe mulți să înțeleagă mai bine domeniul. Am ajuns la jumătatea lui 2019 așa că ne-am gândit să revenim cu noi vești, toate proaspete!

Așa cum prevedeam și anul trecut, interesul la nivel global față de #InfluencerMarketing a crescut, atât la nivelul bugetelor cheltuite pe lună, cât și la numărul și diversitatea Influencerilor folosiți în campanii.

Iată noile statistici surprinzătoare pe care le-am ales despre Influencer Marketing și puterea Influencerilor:

1. Cuvântul „Influencer” este în sfârșit unul oficial în limba engleză. (sursă)

Termenul „Influencer” a apărut în luna aprilie a acestui an în dicționarul Merriam-Webster, care este cel mai important furnizor de informații lingvistice din America. Pe lângă el s-au mai adăugat alte peste 639 de cuvinte, din domenii precum Marketing și Entertainment, cum ar fi „page view”, „on-brand”.

2. Instagram este în acest moment cea mai importantă platformă pentru Influencer Marketing. (sursă)

Instagram are în prezent peste 1 miliard de utilizatori la nivel global. Dar nu doar numărul mare de utilizatori a fost cel care a contat în a fi aleasă drept cea mai de impact platformă pentru nișa Influencer Marketing, ci și numărul mare de Influenceri prezenți pe platformă, plus milioanele de postări sponsorizate pe care le-au avut ei în ultima perioadă. Pe de altă parte însă, giganții Facebook și YouTube rămân în continuare în top 3 al aplicațiilor preferate când vorbim despre Influencer Marketing.

3. 93% dintre campaniile cu Influenceri folosesc Instagram. (sursă)

Practic, pe Instagram se fac mai multe decât pe YouTube și Facebook, conform unui studiu realizat de către CreatorIQ, care a analizat 6,000 de campanii făcute pentru 2,000 de branduri și a implicat 75.000 de Influenceri. Doar în anul 2017, Influencer Marketingul a crescut cu 198% pe Instagram!

4. Bugetul dedicat campaniilor cu Influenceri în lunile aprilie, mai și iunie 2019 în Statele Unite ale Americii și Canada a fost de 442 milioane de dolari. (sursă)

Din acest total, 314 milioane de dolari a fost reprezentat doar de campaniile desfășurate pe Instagram (despre care am vorbit la punctul 3). Acest trimestru reprezintă cel mai profitabil trimestru de până acum pentru nișa Influencer Marketing, fiind cu 18% mai mare față de primul trimestru al aceluiași an și cu 83% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut.

5. La nivelul întregului an, conform Socialbakers, bugetul dedicat campaniilor de Influencer Marketing va ajunge în Statele Unite ale Americii la 2.38 miliarde de dolari.

Într-adevăr, bugetele pe care atât America, cât și Canada le au nu se compară cu cel din România, dar este bine să le știm, pentru că este vorba despre două piețe interesante atât din punct de vedere al investițiilor, cât și a campaniilor în sine.

Întreaga industrie se preconizează că în anul 2022 ar ajunge să valoreze între 5 și 10 miliarde de dolari. (sursă)

6. Același studiu spune că 61% dintre oameni interacționează cu cel puțin un Influencer pe zi.

Procent care este într-o continuă creștere, ceea ce este și normal, având în vedere postările de pe rețelele sociale care sunt din ce în ce mai multe, inclusiv cele făcute de Influenceri.

7. Instagram și YouTube sunt platformele pe care tinerii din Generația Z (care în prezent au vârstele cuprinse între 10-25 de ani) din America le folosesc cel mai des.

Mai mult chiar, peste 60% dintre cei care au participat la acest studiu spun că le folosesc ÎN FIECARE ZI!

Am făcut și un top 3 al acestor aplicații folosite zilnic:
– Instagram – 65%;
– YouTube – 63%;
– Snapchat – 51%.

8. Reclamele făcute de Influenceri sunt mai intense din punct de vedere emoțional și mai memorabile decât reclamele TV, arată un alt studiu.

Acest lucru nici nu este de mirare, ținând cont de faptul că relațiile pe care Influencerii le au cu publicurile lor sunt mult mai personale decât cu brandurile care au reclame pe TV.

9. Influencer Marketingul devine o strategie „always-on”. (sursă)

Influencerii sunt parte din aproape toate campaniile digitale, iar brandurile și agențiile caută să lucreze în mod constant și pe termen lung. Mai mult decât atât, există companii care gestionează o “echipă” de Influenceri Parteneri. Aceștia sunt în mod constant disponibili tuturor acțiunilor de marketing venite din partea brandurilor, atunci când se ivesc diferite situații neplanificate.

10. Încrederea este aproape la fel de importantă pentru consumatori precum calitatea și valoarea. (sursă)

Consumatorii au fost cei care au ales aceste calități, încrederea în topul factorilor pe care îi iau în considerare în momentul în care fac o achiziție.

11. Femeile dețin controlul în lumea Influencer Marketing. (sursă)

Este unul dintre cele mai mari trenduri din Influencer Marketing, în ceea ce privește influența pe care o au, numărul de parteneriate cu branduri și potențialul de câștig.

12. În România există 13 agenții dedicate Influencerilor. (sursă)

De exemplu, agenția Hit Yourself (pe blogul căreia citiți acest articol ? ), specializată în Influencer Marketing, fondată în anul 2013. Am implementat peste 700 de campanii cu Influenceri pentru 150 de branduri, cu bugete totale de peste 4 milioane euro.