Industria de Influencer Marketing va ajunge la 10 miliarde de dolari până în anul 2020. Creșterea aceasta incredibilă explică motivul pentru care Influencer Marketing a fost denumit ”Metoda de achiziție online cu cea mai rapidă creștere în 2017.”
Dacă până acum am prezentat statistici surprinzătoare despre puterea Influencerilor, am spus cât câștigă un influencer în România și în lume, am vorbit despre cele mai uzuale tipuri de greșeli în campaniile cu Influenceri și despre fake Influence, acum a venit momentul să clasificăm tipurile de campanii cu Influenceri.
Să le luăm pe rând!
Există diferite tipuri de campanii cu Influenceri, dar ele sunt împărțite în două mari categorii:
1. Product Placement
2. Sponsored Content
În cadrul celor două categorii găsim sub-categorii, hai să le vedem pe scurt și apoi să discutăm despre fiecare în parte:
I. Product Placement
Unboxing și Product Exclusive
II. Sponsored Content
2.1 “Brought to You By”
2.2 Integrated / Branded Content
2.3 Theme or Hashtag Campaign
2.4 Shoutout
2.5 Giveaway & Contest
2.6 Discount Code or Conversions
I. Product Placement
Cea mai cunoscută de majoritate și folosită metodă în rândul campaniilor cu Influenceri.
Vizibilă și în rândul televiziunilor, ea presupune apariția unui produs fizic, fie în cadrul unul vlog care nu este neapărat despre acel produs, fie într-un unboxing, de exemplu. Produsul este însă prezentat și eventual chiar și utilizat în cadrul acelui video. Produsul poate apărea chiar și cu un link spre magazinul online din care poate fi cumpărat.
Uite un exemplu de vlog Tequila cu Chio Chips:
1.1 Unboxing
Este un format de asemenea foarte cunoscut. În cadrul unboxingului, Influencerul despachetează produsul și le prezintă conținutul din interior urmăritorilor lui într-un mod unic.
Iată un exemplu de Unboxing realizat de Mariciu:
1.2 Product Exclusive / Pre-Release-ul
Aici lucrurile nu sunt foarte diferite de unboxing, deoarece ambele prezintă produse. Diferența aici este făcută de faptul că produsele prezentate sunt nelansate încă. Sunt promovate astfel înainte de lansare, pentru a crește interesul față de ele prin Influenceri.
Uite un exemplu de la Bibi, care a promovat în România aplicația HiNative:
II. Sponsored Content
Când vorbim despre conținut sponsorizat, ne referim la conținutul creat de un Influencer, care este produs în colaborare cu un brand care îl sponsorizează. Iar modurile în care Influencerul incorporează brandul în vlog/articol sunt nelimitate: poate folosi produsele brandului, poate utiliza logo-ul, poate menționa brandul…
2.1 “Brought to You By”
Acest tip de sponsorizare este prezentat de obicei la finalul videoclipului, printr-un „Acest videoclip v-a fost prezentat de…”, în cadrul căruia este menționat și numele brandului.
Iată un vlog realizat de Florentin Hriscu pentru Telekom:
2.2 Integrated / Branded Content
În acest caz, influencerul introduce brandul sau produsul/produsele brandului în cadrul poveștii, dar o face într-un mod mai subtil sau mai indirect. Astfel, produsul/produsele par a fi parte din poveste.
Uite o serie de vloguri cu Frații Munteanu și Mimi, sponsorizată de Cornetto:
2.3 Theme or Hashtag Campaign
Această tactică se aplică atunci când vorbim despre promovarea unei teme mai mari sau a unui hashtag în Social Media. De cele mai multe ori făcută de diverși Influenceri, simultan.
Un exemplu este promovarea hashtag-ului #manualdeformatcaractere al brandului Schweppes de către artiști populari și modele celebre.
2.4 Shoutout
Shoutout-ul este o modalitate foarte simplă, creată pentru branduri, de a primi mulțumiri din partea Influencerului.
2.5 Giveaway & Contest
Foarte folosită în ultima perioadă în România!
Giveaway-urile sunt o altă tactică pentru a promova un produs sau un serviciu. În cadrul lor, Influencerii își implică direct comunitatea, prin faptul că îi cere să-și exprime punctul de vedere privind un anumit produs pe care unul sau mai mulți oamenii din comunitate îl pot câștiga.
Iată două exemple pe Instagram de la Irina Neguț:
2.6 Discount Code or Conversions
Ultima dar nu cea din urmă, este folosită de Influencer pentru a prezenta un produs sau un serviciu. Tot el este cel care îi oferă comunității și un cod de reducere pentru acel produs/serviciu mai înainte promovat. De cele mai multe ori codul are legătură cu numele Influencerului. Astfel, brandul poate să urmărească mai ușor conversiile.
Iată un exemplu la Mariposa pe YouTube, un vlog în colaborare cu Brother – producător de mașini de cusut:
Hit Yourself este o agenție dedicată Influencerilor fondată în anul 2013 de Florin Grozea. În primii cinci ani am realizat peste 500 de campanii în Social Media pentru 120 de branduri, cu bugete totale adunate de peste 4 milioane euro. Suntem experții în Influencer Marketing și putem aduce vizibilitate și vânzări companiei tale.
Dă-ne un email la florin.grozea [@] hyc [.] ro